Rabu, 23 Mei 2012

Dana Kecemasan




Dana Kecemasan


Dana kecemasan ialah sebuah dana yang anda buat bagi menampung perbelanjaan secara mendadak dan tidak dijangka. Contohnya :

Tayar kereta anda tiba-tiba bocor di tengah jalan, jadi anda memerlukan duit untuk menggantikan yang baru. Ini bermaksud kita amat memerlukan dana kecemasan.



Cara menyimpan duit di dalam dana kecemasan


Ramai yang tertanya-tanya, macam mana mereka boleh membuat dana kecemasan sendiri jika mereka tidak mendapat pendapatan yang mencukupi. Ini senang sahaja, banyak cara yang anda boleh guna untuk mendapatkan duit bagi dana kecemasan.
  • Selesaikan pembiayaan peribadi terlebih dahulu
  • Menjadi pengguna yang bijak menguruskan wang
  • Membahagikan duit untuk perbelanjaan setiap bulan
  • Membeli sesuatu yang perlu dibayar setiap bulan seperti "Astro", "Internet" atas kemampuan diri
Beberapa tips di atas amat berguna pagi pengguna yang ingin membuat dana kecemasannya sendiri. Beringatlah " Sediakan Payung Sebelum Hujan " dan juga " Apabila Hujan, Ia Akan Turun Dengan Lebat "



Dimana perlu menyimpan dana kecemasan


Pengguna yang bijak disaran menggunakan satu sahaja akaun untuk menyimpan duit bagi dana kecemasan supaya mudah untuk dibahagi dengan duit peribadi. Dengan satu akaun, penyimpanan anda akan berjalan dengan lancar dan teratur, anda juga tidak pening akan akaun yang mana telah anda menyimpan duit tersebut. Setakat ini sahaja entri pasal dana kecemasan, harap pengguna yang datang bertandang di sini dapat memanfaatkan isi-isi penting di dalam entri ini.

^_^ Ambillah Manfaat Daripada Entri Di Atas ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan